רפרטואר נגיש

ברכות

פרופ׳ עדי וולפסון - יו"ר ההנהלה הציבורית:

חווית התיאטרון היא חוויה רב-חושית. היא מחברת בין גוף לנפש, בין מציאות לדמיון ובין מחשבה למעשה ומאפשרת לכל צופה לקחת חלק בעולמות מגוונים. התיאטרון מבקש לתת לקהל זמן של איכות ולעמת אותו עם שאלות קשות ועם ביקורת, אך גם לספק הנאה וככזה, הוא משמש גם ככלי חינוכי. התיאטרון לילדים ולנוער באר-שבע נוסד כחלק מתנופת התרבות החדשה בעיר. הוא מהווה נדבך נוסף במערך העירוני, הכולל את תיאטרון באר-שבע, תיאטרון הפרינג' ובית הספר למשחק, ומצטרף לחזון ליצור מרכז תרבותי איכותי במטרופולין בארשבע. התיאטרון שם לו ליעד להציג חוויה ייחודית לכל אחת ואחד ולחשוף את נפלאות התיאטרון בפני צעירות וצעירים בכל הארץ.

אנו מעלים מגוון רחב של הצגות, גדולות וקטנות, לגיל הרך, לילדים צעירים ולנוער. הצגות אלה נוצרו על ידי מיטב היוצרים בארץ: מחזאים, בימאים, שחקנים ועוד. אנו מזמינים אתכם להיות שותפים במסע שלנו, לגדול ולצמוח עמנו ולחלוק אתנו רגעים בלתי נשכחים ומקווים שחוויית התיאטרון שתחוו בהצגות שלנו תלווה אתכם לאורך כל החיים. תודה על השותפות.

איילת בראל - מנכ"לית התיאטרון / רפי ניב - מנהל אמנותי:

תיאטרון לילדים ולנוער באר-שבע שמח להציג בפניכם את הרפרטואר לעונת 2017-2018  

בעונה זו הפקנו שבע הצגות, ארבע מתוכן מיועדות לילדי גן ובית ספר יסודי ושלוש הפקות המתאימות לתלמידי חטיבת הביניים ובית ספר תיכון. השקענו מחשבה ומאמצים רבים ביצירת רפרטואר איכותי ומגוון, שיהפוך את הצפייה בתיאטרון לחוויה ערכית ומהנה.

לפני שנה הוקם התיאטרון בליווי ובתמיכה של תיאטרון באר-שבע ומאז יצאנו לדרך חדשה כגוף עצמאי לחלוטין, המבקש ליצור כאן, בבאר-שבע, תיאטרון איכותי ומקצועי לילדים, שיהווה עוגן תרבותי נוסף בעיר ואבן שואבת למשפחות צעירות, אך יציג את הפקותיו גם ברחבי הארץ.

בעונה האחרונה עמדנו במשימה עם שלוש הפקות שזכו לתגובות חמות, הן מהקהל והן מהמבקרים. היום אנחנו פותחים עונה גדולה יותר, עם הפקות מקור חדשות לצד מחזות מוכרים, שחקנים ותיקים לצד צעירים ותמהיל שמשלב בין הקומי לדרמטי, בין הצגות לקטנים מאד ועד לנוער בוגר. תודה רבה לאנשי החזון של הנגב - לשמוליק יפרח, מייסד התיאטרון, לתיאטרון באר-שבע על השותפות והתמיכה, למשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, לרשות לפיתוח הנגב, לחברת “אדמה מכתשים” וכמובן לעיריית באר-שבע.

אתם מוזמנים להתרשם מההצגות החדשות לעונה זאת וליהנות מתיאטרון מצוין לילדים ולנוער, שגם המבוגרים אוהבים.

צפייה מהנה.

רוביק דנילוביץ' - ראש עיריית באר שבע:

תושבים יקרים,

העיר באר-שבע, זוכת פרס התרבות של מדינת ישראל לשנת , מבססת עצמה כמטרופולין של איכות במגוון התחומים 2017 וההזדמנויות. לפני כשנה, במאמץ משותף, הקמנו את תיאטרון לילדים ולנוער, ההופך לעוגן תרבותי וחינוכי חשוב בבאר-שבע ובנגב כולו. פעילותו מצטרפת לסדרות המינויים לילדים ולנוער, לחוגי התיאטרון ולמרכז המצוינות הפועל במערכת החינוך.

מרגש אותי מאוד שעובדי ושחקני התיאטרון הינם בוגרי בית הספר למשחק ע”ש גודמן. בולטת בהם איילת בראל שנבחרה לאחרונה לעמוד בראשו של תיאטרון לילדים ולנוער. אני מבקש לברך את איילת מעומק הלב לעשיה פוריה ויצירתית, לה ולכל אנשי התיאטרון.

הרפרטואר המובא בפניכם, מבטיח עונה נוספת של הצגות מרגשות ומרתקות. תיאטרון איכותי לילדים תוצרת העיר שלנו, שמעניק חוויה מהנה לכל המשפחה!

רפרטואר 2017/2018

מחשבות שאינן רוצות לישון

מחזה מוזיקלי על-פי שיריה של שלומית כהן אסיף

מחזה ובימוי חנוך רעים

בכל אחד מאתנו, המבוגרים, מסתתרות המחשבות האלה, שאינן רוצות לישון – מעין זיכרונות שובבים, המחזירים אלינו את הילדים שהיינו ברגעים רחוקים ונשכחים. אותן מחשבות ילדיות יכולות גם להוות גשר אל ילדינו ובסיס לקרבה ושיתוף.

שיריה הקסומים, הייחודיים והמרגשים כל כך של שלומית כהן אסיף, מהווים בהצגה זו את המצע שעליו מתפתח ונובט הסיפור, צומח ומשתרג - שולח דליות וקנוקנות אל נימי נפשם העדינים והכמוסים של גיבוריו.

נגה יושבת על קופסאות הקרטון. עוד רגע מגיעים המובילים והיא לא מסכימה. לא מסכימה לעבור דירה ולעזוב את הבית הזה ואת המקומות שבהם גדלה ובעיקר לא מסכימה להתרחק מחבריה, מפחדת לשכוח ולהישכח. עמוס, אביה, מספר לה על ילדותו במושב, על היום שבו עבר דירה ועל חבריו שעשו הכל בכדי לעכב את עזיבתו, עד שיצליח לפתוח את ליבו ולגלות לרות את דבר אהבתו אליה.

וכך, בין הקופסאות של בגדי החורף לקופסאות המצעים והצעצועים, נפרש נוף בן שלושים שנה. הצופים, יחד עם הדמויות שעל הבמה, נסחפים לתוך הרפתקה מתוקה ומרגשת.

מיועד לכיתות א׳-ד׳

משך ההצגה כ - 60 דק'

בהשתתפות: עמוס – דור ברנס | טלי – מור בן דוד | רות – תמר גוב ארי | נוגה – גיל פישמן | יוגב – עפר פרימן | שמוליק – ראובן קובריגרו | אבא – ירמי רייך

מוזיקה: נדב ויקינסקי | כוריאוגרפיה: טל קון | תפאורה: טליה אוטולנגי | תלבושות: רונה פלוטק | תאורה: חני ורדי

בשיתוף הסינפונייטה הישראלית באר שבע.

נגנים בהקלטות הפסקול: קלרינט – שירה אליסף | חליל – שחף אאודה | כינור – מרים ארחנגורודסקי | צ’לו – סופיה פלקוביץ’ | חצוצרה – עמנואל שרלה

טיול לכוכב הגבינה

מאת ובבימוי יואב ברלב וחנוך רעים

גיל לא רוצה לשחק עם אף אחד ולכן הוא משחק לבד. גם שאול משחק לבד, כי אף אחד לא רוצה לשחק אתו. שני הילדים הבודדים נפגשים בחצר הבית ויוצאים יחדיו למסע הרפתקאות.

הם ממריאים על גבי חללית אל הכוכבים ומתנגשים בכוכב הגבינה. הם חוקרים אותו, זוללים אותו, מתגברים על כל הסכנות וחוזרים הביתה מלאי חוויות. עכשיו הם החברים הכי טובים שאפשר. הצגה על דמיון אינסופי וחברות שצומ־ חת כנגד כל הסיכויים.

ההצגה נוצרה בשנת 1993 על ידי יואב ברלב וחנוך רעים ומאז הוצגה מאות פעמים ברחבי הארץ ובפסטיבלים שונים בחו"ל. המחזה תורגם לערבית, אנגלית וגרמנית והוצג במספר תיאטראות בגרמניה.

מיועד לגילאי גן-כיתה ג׳

משך ההצגה: כ - 60 דקות

בהשתתפות: שאול-שחף ברגר | גיל-בן צ'רי

תפאורה ותלבושות: גילי קוזין-אולמר, יאנה מלישב | תאורה: דניה זמר 

סיפור נהדר על אוצר

מאת ובבימוי חנוך רעים

נסיכה עליזה, שאינה יודעת לעשות דבר בעצמה ומשרתה הנאמן, חובב הנגינה בגיטרה, יוצאים לחפש אוצר. המפה מובילה אותם, לגן הילדים, שם הם מוצאים תיבת אוצר ובתוכה ערימה של גרוטאות וזבל. לא אוצר, לא אוצר בכלל.

בין החפצים והלכלוך הם מגלים בקבוק ובו מכתב המספר להם שהם אכן מצאו אוצר, אבל רק אם ישתמשו בראש יוכלו לראות ולהבין את ערכו. השניים יוצאים למסע נוסף - והפעם ללא מפה – מסע חקר לפתרון החידה כיצד משתמשים בראש. המסע הזה מביא אותם לעולם פנימי וקסום – עולם הדמיון והיצירה. ביחד הם יוצרים הצגה קטנה. הוא מנגן והיא מספרת ומפעילה תיאטרון חפצים מקסים, העושה שימוש בכל מה שבתיבה. המסקנה ברורה – הם מצאו אוצר, אוצר של ממש.

מיועד לגילאי גן-כיתה א׳

משך ההצגה כ - 45 דקות

בהשתתפות: נסיכה -מור בן דוד | נגן מלכותי -עופר ירושלמי   

תפאורה ותלבושות: טליה אוטולנגי | מוסיקה: יאיר סרי 

הרפתקאות מוכר הכובעים

שחקנית יוצרת: מרגנית שעיה

״לפני שנים רבות, בארץ רחוקה...״, כך מתחילים סיפורים רבים, אך הסיפור שלנו נמשך בצורה שונה... למוכר הכובעים של הכפר יש חנות כובעים מיוחדת במינה, שבה ניתן למצוא כל כובע שרק רוצים. כובעים לילדים וכובעים למבוגרים, כובעים לקוסמים וכובעים לליצנים, כובעים לאביב וכובעים לסתיו, כובעים לאחר כך וכובעים לעכשיו. אין ספור כובעים, אך יום אחד הפסיקו התושבים לקנות כובעים. מוכר הכובעים, שלא התייאש, לקח סל גדול מלא בכובעיו ויצא אל הכפר שמעבר ליער. הוא לא ידע שאי שם ביער, על העצים, מסתתרים להם קופיפים שאוהבים מאוד כובעים...

חוויה תיאטרונית סוחפת לילדים. פעילות מלאה הומור, מרגשת ומרתקת, שבה הילדים מהווים קהל פעיל וחלק בלתי נפרד מהתפתחותה של ההצגה. הילדים חווים ומכירים מושגים שונים מעולם התיאטרון, הופכים במהרה להיות שחקנים ויוצרים יחד את דמותו של מוכר הכובעים, החל מלבושו, הליכתו ועד קולו. דרך מסע בדמיון, מתוודעים הילדים לעולם הפנטומימה ואמנות החיקוי.

מיועד לגילאי גן-כיתה א'

משך ההצגה כ - 45 דקות

אקסטרה לארג'

מאת אורן יעקובי / בימוי כפיר אזולאי

 נועם בן ה - 16 פוגש את גיגי ומגלה שהוא בעניין שלה. היא היפה, מצחיקה, אוהבת סרטי אימה וגם... במידה אקסטרה לארג‘. בעוד גיגי חיה בשלום עם המראה החיצוני שלה, נועם, שנאבק על מקומו בחברה, מגלה שלא פשוט להיות אתה ולהקשיב ללב שלך, כשכל אחד מחבריו הטובים: תמר, צוק ומיכאל מושך אותו לכיוון אחר. וכאילו זה לא מספיק מלחיץ, הבחירות למועצת התלמידים מתקרבות וגורל נבחרת הכדורגל בידיים שלו. איך יעמוד בציפיות של חבריו? איך יישאר נאמן לעצמו? ומה יעשה כשהסביבה תגלה שהוא מסתיר את גיגי? קומדיה מרגשת ואמיצה על שיימינג, הרצון להשתייך בכל מחיר, קבלה עצמית ואהבה ראשונה.

מיועד לכיתות ה'-ט'

משך ההצגה כ - 60 דקות

בהשתתפות: אביגיל (גיגי) - זוהר מידן | נועם - יקיר פורטל | מיכאל - איתי צ׳מה | צוק - ראובן קובריגרו | תמר - טל שלאכטמן

תפאורה: יהודית אהרון | תלבושות: מאי ברנע | תאורה: מתן פרמינגר | מוסיקה: אלעד אדר | וידאו ואנימציה: נמרוד צין ונוגה פרידמן

גשם שוטף

מאת גדי ענבר / בימוי מאיה ניצן

מחזה מקורי המבוסס על מקרה אמיתי.

בשבוע חג החנוכה, בעיר גדולה במרכז הארץ, מואשם אשר דנובה, גבר עם מוגבלות שכלית התפתחותית, ברצח נערה בת שבע עשרה המתגוררת בסמוך להוסטל שבו הוא חוסה.

מנהל ההוסטל, שהוא גם אפוטרופוס של אשר, יוצא למאבק אישי, כמעט חסר סיכוי, להוכחת חפותו של בן חסותו, אך נתקל בהתנגדותו הנמרצת של מפקד המשטרה בעיר, המתעקש לסיים את החקירה ולסגור את התיק. החוסה מורחק במהירות לאגף כליאה במוסד סגור, ועל ההוסטל כולו מאיימת סכנת סגירה מידית. המפנה בעלילה מגיע ממקום מפתיע, ושוב מוכיחה המציאות שהיא עולה על כל דמיון.

הסוף אכן טוב, אך בהחלט לא משמח.

מיועד לכיתות ז'-י"ב

משך ההצגה כ - 90 דקות

בהשתתפות: אשר דנובה - קובי אדרת / ניצן רוטשילד | רויטל, לורי - הגר בדר / שיר ענבר | דנה - יובל לוי | שבי בן משה - לירן מזרחי |    זאב - ניר סדון | מאירה - אליה לסרי אבנר, סומבררו / בן צ׳רי | בטי - תאיר שמואלוב / אלה נעון

תפאורה: שי אהרון | תלבושות: מאי ברנע | תאורה: רותם אלרואי | מוסיקה: עומרי דגן | הדרכת טקסט: דן ענבר

ריבה ואגוזים

מאת ובביצוע תמר לוין

בימוי ועיבוד בימתי יונתן צ'רצ'י

תמר מנסה לשחזר את המתכון לעוגיות הריבה והאגוזים המופלאות שסבתה נהגה להכין, אך ללא הצלחה. משהו חסר והיא אינה יודעת מהו. המתכון והחומרים מעלים בה זיכרונות מימי ילדותה ומסיפור חייה של מרים, סבתה, סיפור שמתחיל בבודפשט, בבית מפואר שבו ניחוחות בצק, ריבה ואגוזים ועובר דרך תופת השואה, ההעפלה ארצה ועד לאבק המדבר, שהפך לבית הפורח שבו נולדה תמר וגדלה עם אותם ניחוחות של בצק, ריבה ואגוזים.

המטבח הופך לתפאורה והכלים והחומרים – לדמויות וחפצים, שבעזרתם משחזרת תמר את סיפורה של מרים. אולי יביא שחזור הסיפור לשחזור המתכון וימלא את החסר בעוגיות וגם אצל תמר עצמה. סיפור על מסע מפרך למציאת בית: מההישרדות במחנות המוות, דרך העלייה ארצה ועד הלילות בבתי הילדים בקיבוץ. סיפור מלא הומור ורגש על נחישות ואומץ, על אהבה, משפחה ובצק.

מיועד לכיתות ז'-י"ב

משך ההצגה כ - 60 דקות

הצלחות ממשיכות

הענק וגנו

מאת: נועם גיל / בימוי: יאיר שרמן

יצירת תיאטרון–מחול המבוססת על סיפורו הקצר והמרגש של אוסקר וויילד. 

המחזה עוסק בחברות המתגבשת בין שתי דמויות בודדות מן השוליים של החברה; האחד הוא ענק, אשר חי לבדו בגן האפרסקים, מנותק מהסביבה ואינו מרשה לאיש להיכנס לגנו וליהנות מהעצים והפרחים, מה שגורם לגן לקפוא ולהתכסות בקרח. השני הוא ילד קטן, הנכנס לתוך גנו של הענק לשחק עם חבריו ונדחה על ידם. במהלך הסיפור מלמד הילד את הענק על מהותה וחשיבותה של החמלה האנושית וחברות אמת מה היא, ואלה - מפריחים את גן האפרסקים ומשיבים אליו את האביב. 

מיועד לכיתות גן-ג'

משך ההצגה כ - 50 דקות

מעשה בכוכב שנפל לשלולית

על-פי סיפרה של שלומית כהן אסיף

מחזה מקורי מאת: אורי אוריין / בימוי: טולה דמארי

“מעשה בכוכב שנפל לשלולית״ היא הצגה פיוטית המבוססת על ספרה האהוב והמוכר של שלומית כהן אסיף. ההצגה מספרת את סיפורם של כוכב ושל ילד, שנפגשים בלילה אחד. הכוכב זרח מפחד להיות כוכב נופל, והילד נולי מפחד מהחושך, אך כשהם נפגשים קורה המופלא מכל והשניים נוסכים אומץ זה בליבו של זה. 

מיועד לגני טרום חובה וחובה

משך ההצגה כ - 45 דקות

מלכת השלג

מאת: עידו ריקלין / בימוי: רפי ניב

מחזה מקורי על-פי סיפורו הקלאסי של הנס כריסטיאן אנדרסן.

המראה של מלך השדים משקפת עולם מעוות. הטוב נראה בה רע, והיפה - מכוער. רסיס קטן מהמראה חודר לעין של קאי, הילד שגרדה אוהבת. מאותו רגע, הכל נראה לו רע, מכוער ודוחה. רק מלכת השלג, הקרה והאכזרית, מוצאת חן בעיניו. קאי נעלם, וגרדה הקטנה יוצאת למצוא ולהציל אותו. ״מלכת השלג״ מתאר את המסע המופלא של גרדה אל ארמון הקרח בקצה הצפון. בין גנים וארמונות, בקרב אצילים ושודדים, עם ציפורי-בר ואייליצפון - אין מקום רחוק מדי ואין מכשול קשה מדי בדרכה של גרדה להשיב לעצמה את קאי ולהחזיר לעולם את האמונה והאהבה. 

מיועד לכיתות א'-ו'

משך ההצגה כ - 70 דקות

 

האנשים שמאחורי הקלעים

הנהלה ציבורית

יו"ר: פרופ' עדי וולפסון

סוזי אבוחצירא

אורן אהרוני

ד"ר ניצה היימן-נוימן

הילה ז'נסקר-פז

גלית שביט

מנכ"לית

איילת בראל

מנהל אמנותי

רפי ניב

מנהל הקמת התיאטרון

ירון שיפוני

מנהלת מכירות

מזל אבר

מחלקת שיווק

מאיה מיימון

טניה פיינמן

מנהלת פרסום והפקות

שמרית אלימלך

מנהלת הצגה

אור פרץ

חשבת

כנרת סברי, רו”ח

הנהלת חשבונות ורו”ח

חדד ושות’, רו”ח

ייעוץ משפטי

רמה לשם, עו”ד

ממונה בטיחות

יעקב הכהן

חברות תפעול

גולן שירותי במה

להב מולטימדיה

צילומים

מעיין קאופמן

סלי בן-אריה

עיצוב חוברת רפרטואר

פרופגנדה

תודה מיוחדת

יואב מהרבני

גילי כוכבי

אורה קמומיל

לריטה מיגירוב